İçeriğe geç

Internet Alışveriş Siteleri Dolandırıcılığı Nereye Şikayet Edilir

İnternetten alışveriş yaparken dolandırıldım ne yapmalıyım?

İnternet dolandırıcılığı mağdurları, ödemenin yapıldığı bankayla derhal iletişime geçmeli ve söz konusu işlemin bloke edilmesini talep etmelidir. Daha sonra, suç mahallindeki savcılığa veya kolluk kuvvetlerine konu bildirilmeli ve bir rapor düzenlenmelidir.

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde şikayet nereye yapılır?

“Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” dışında, aşağıdaki bağlantıdan tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunan TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ’ni okuyarak şikayetinizle ilgili ön bilgi alabilirsiniz.

Dolandırıcıya gönderilen para nasıl geri alınır?

Paranızı geri alabilmek için cezai kovuşturmalara ek olarak hukuk davası da açılmalıdır. Dolandırılanlar paralarını bu şekilde geri alabilirler. Parayı geri alma yöntemleri suçluya, mağdura, belirli olayın özelliklerine ve parayı tahsil etme olasılığına göre değişir. Hasar farklı şekillerde onarılabilir.

İnternet dolandırıcılığı nereye bildirilir?

Böyle bir durumda derhal 155 nolu polis imdat hattını arayın.

İbana para atarak dolandırıldım ne yapmalıyım?

‘(1) Bir suçla ilgili ihbar veya şikâyet, Başsavcılığa veya kolluk kuvvetlerine yapılabilir. (2) Valilik veya İlçe Valiliği Ofisine veya Mahkemeye sunulan bir bildirim veya şikâyet, ilgili Başsavcılığa iletilir.

Sanal dolandırıcıları nereye şikayet edebilirim?

En yakın polis karakoluna veya Cumhuriyet savcılığına başvurarak etkilenen kişiler hakkında şikayette bulunabilirsiniz.

İnternetten satış yapan firma nereye şikayet edilir?

Öte yandan Bakanlığa bağlı “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” ise tüketicilerin sorunlarına çözüm sunulduğu, uyuşmazlıklarının çözümü için başvuruların ilgili mercilere iletildiği bir çağrı merkezi uygulaması olarak hizmet veriyor.

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68/3. maddesine göre; tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm merciine başvurulabilir.

Bir internet sitesini nasıl şikayet edebilirim?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu bünyesinde çalışmalarını sürdüren Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM, TR-CERT) internet sitesine kimlik hırsızlığı, dolandırıcılık ve bilgi güvenliğini tehdit eden içerikler bildirilebiliyor.

İnternetten dolandırıldım paramı nasıl alırım?

Dolandırıldım, ne yapmalıyım? En yakın polis karakoluna veya savcılığa gidip şikayette bulunmalısınız. Bu suçu ispatlayacak deliller sunmanız önerilir. Suçtan dolayı uğradığınız maddi ve manevi zararı, hukuk mahkemelerinde tazminat davası açarak suçludan talep etmelisiniz.

İbana atılan para geri çekilir mi?

Transfer henüz tamamlanmadıysa, para genellikle birkaç dakika içinde iade edilebilir. Paranın iadesini almak için alıcıyla iletişime geçebilirseniz, bu işlem birkaç gün içinde tamamlanabilir. Ancak, yasal işlem başlatmanız gerekirse, paranızı geri alma süreci daha uzun sürebilir.

İbandan gönderilen para nasıl geri alınır?

İnternet şubesi veya mobil bankacılık uygulaması üzerinden işlemi iptal etmek mümkün değildir. Transferi iptal etmek için ilgili banka ile iletişime geçilmesi ve talimat çıktısı alınması gerekmektedir.

İnternet dolandırıcılığı cimere şikayet edilir mi?

Şifre ücretinden dolayı şikayette bulunabilir miyim? Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi 150’ye veya www..tr adresindeki CİMER bağlantısına şikayette bulunabilirsiniz.

İnternet üzerinden ihbar nasıl yapılır?

Telefon numaranızı ve e-posta adresinizi belirtmeden, Emniyet Genel Müdürlüğü internet sitesinin 155. POLİS İMDAT sayfasından doğrudan bildirimde bulunabilirsiniz.

Dolandırıcılıkta şikayet süresi ne kadardır?

Cumhuriyet savcılığı bir suç işlendiğini öğrendiği anda kendi soruşturmasını başlatmak ve soruşturma sonucunda suçun işlendiği kanaatine varırsa kamu davası açmakla yükümlüdür. Dolandırıcılık suçundan şikâyette bulunmak için süre sınırı yoktur.

Dolandırıldım paramı nasıl alırım?

Dolandırıldım, ne yapmalıyım? En yakın polis karakoluna veya savcılığa gidip şikayette bulunmalısınız. Bu suçu ispatlayacak deliller sunmanız önerilir. Suçtan dolayı uğradığınız maddi ve manevi zararı, hukuk mahkemelerinde tazminat davası açarak suçludan talep etmelisiniz.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Dolandırıldım ne kadar sürede şikayet edebilirim?

İtiraz süresi: İtiraz süreniz 6 aydır. Buna göre yetkili kişi, soruşturması ve kovuşturması rapora bağlı olan suçu 6 ay içinde bildirmezse, soruşturma veya kovuşturma yapılamaz.

Kredi kartı dolandırıcılığında bankanın sorumluluğu nedir?

Kredi kartı dolandırıcılığında bankanın sorumluluğu Kredi kartı dolandırıcılığı söz konusu olduğunda, bankaların güvenlik önlemlerinin yeterli olup olmadığı büyük önem taşımaktadır. Bankalar, müşteri verilerini korumak ve dolandırıcılık işlemlerini önlemekle yükümlüdür.

Tavsiyeli Bağlantılar: Bilim Etiği Ne Ile Ilgilidir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

genzobet şişli escort ankara escort casibom resmi